dimecres, 3 de desembre del 2014

EL RUBIUS

Avui vos vull parlar de el Rubius es un Youtuber molt conegut este any, s'ha convertit en un dels fenòmens editorials de l'any. En només cinc setmanes, aquest jove de 24 anys ha aconseguit vendre 34.000 exemplars del llibre Troll. No és escriptor, ni famós, ni presentador de televisió. Simple i senzillament es dedica a fer el que més li agrada: jugar a videojocs i guanyar-se la vida amb això.
Gràcies al seu canal de YouTube, El Rubius uns ingressos estimats a l'any de més de 2,5 milions d'euros encara que ell no ho a volgut dir.
En aquest canal es dedica a provar i comentar jocs, mostrar la seva casa i les seves mascotes o trollear. És a dir, fastidiar  gent per xats en línia. I només amb això ha aconseguit arribar a més de set milions de subscriptors i els seus vídeos han estat reproduïts més de 750 milions de vegades en un any. 
I jugant amb Mangel (el seu company de pis i amic), sempre ens rèiem de collonades dels jocs i vaig pensar que si ens feia gràcia, li podia fer gràcia a la gent ", relata Draw my life. 
A dia d'avui és el principal youtuber d'Espanya i un dels primers del món. "Molts us penseu que vivim una vida de vaixells i putes, però la veritat és que no. Som gent molt normal que seguim amb els nostres hobbies i preocupacions de sempre ", comenta. 
 La veritat es que jo, soc una fan de el Rubius m'agrada molt , sempre que puc estic mirant vídeos de ell , com jugue a jocs. Un dels meus favorits son quan jugue a   beyond two souls, el gta, chatroulette, minecraft , els retos , el simulador de cabra extrema , etc.
El seu nom real és Rubén Doblas Gundersen i actualment més de 8 milions de subscriptors. La seva mare és de Noruega, com va esmentar per Twitter. Té una germana petita de més o menys 3 anys.
Un dels últims, 50 coses sobre mi, supera ja els cinc milions de reproduccions en una setmana (quatre milions, en tres dies), el doble que la mitjana d'audiència d'un Sàlvame deluxe. «Està sent una bogeria. Veig cerebritis joves que han tingut el seu moment i igual han acabat sota un pont quan ha passat la seva fama, però crec que el fenomen de Youtube encara donarà per a cinc anys més », explica a aquest diari.Explica que va descobrir Youtube el 2006, amb la plataforma acabada d'estrenar. «Em vaig ficar perquè tenien vídeos de jocs que anaven a treure i vaig veure que hi havia gent que penjava esquetxos, tot molt amateur. Jo vaig començar a pujar escenes de jocs als que jugava al 2011 ». I els promocionava a Meristation, en ForoCoches i en altres webs, on encara el recorden amb afecte «spameando amb losvídeos».
El seu ha estat l'audiovisual des de sempre. Va estudiar tècniques d'imatge durant el batxillerat a Noruega i després, ja a Espanya, va fer un curs d'animació 3D en una escola madrilenya, Arteneo. Encara corre per la xarxa un canal, Rubius FX, amb els seus treballs i el seu curt de graduació, Down and up, sobre un nen que descobreix la bellesa, i els motius per seguir en el món, quan es va a suïcidar. «Em van posar un 10. M'encantava l'animació, crear i fer». Però no han estat les proves de fums i textures les que l'han portat a la fama. Des que va començar amb el canal de ElRubiusOMG no arriba als 400 vídeos penjats, una quantitat inferior a la d'altres YouTubers coneguts, com Vegeta777, el segon de la llista a Espanya, que ha publicat 1.750, o WillyRex, que supera els 2.100. «El boom va venir el novembre del 2011, amb Skyrim. Vaig pujar un vídeo a Youtube comentant el joc i va tenir molt èxit perquè hi havia un error molt graciós i el van començar a passar. Fins al cap d'uns mesos no vaig veure que es podia cobrar per això, i llavors vaig començar a pujar més vídeos i d'altres temes », explica.
Vos contaré un poc de com va el joc de Chatroulette:
Chatroulette, un sistema de xat amb càmeres de vídeo que s'usava per lligar sense donar noms i del qual ja gairebé ningú es recordava, ha estat un filó per a El Rubius. Els seus vídeos criticant el que fa la gent amb la que connecta de manera aleatòria són un gènere propi. I és que si cal definir el seu estil, oblidin tot el conegut o políticament correcte. Ell l'anomena «trolear», com els usuaris d'Internet aficionats a ficar-se amb altres en els fòrums de les webs, els trolls. «Va agradar molt per com ho vaig editar, amb molts talls, amb música ... Crec que tinc tants seguidors per com edito», afirma.

Ganyotes, postures exagerades, comentaris com el gamberro de la classe, bromes molt privades d'adolescents, icones de còmic en pantalla, paraulotes i molt poc sentit del ridícul conformen un estil particular en el qual suren diversos personatges que ja són part de la seva marca: els seus dos gats, el seu company de pis, els seus peluixos, el pa de pipes, les hamburgueses, les pizzes, el mòbil i les consoles de videojocs. «M'agrada Youtube perquè tinc llibertat total per fer el que vull, sense censura. He intentat ràdio, tele amb Andreu Buenafuente ... La tele és un món diferent, superfake, on no podia ser jo ... No em sentia a gust », explica amb el seu habitual estil entretallat.

 Políticament Incorrecte

  Doblàs és conscient que els seus vídeos no agraden a tothom. «Una amiga em va explicar que a la universitat una professora em va posar com a exemple de masclista i mal parlat, i em va començar a cridar de tot. Però en els meus vídeos tot és amb ironia, i la meva gent ho sap. Hi ha molt d'humor negre. El que passa és que el públic està molt acostumat a la censura », sosté. «També a Eminem el van portar a judici per dir coses fortes».

Youtube l'ha obligat a retirar, o almenys a modificar, alguna producció davant les queixes. «Si som més conservadors a Espanya? Avancem, però es nota una mica de retard en certes coses. En altres països ens porten anys d'avantatge ». La seva educació noruega li dóna una altra perspectiva. «Allà els debats, per exemple, són més civilitzats, més tranquils. En moltes coses si em sento més noruec. Tenir dues cultures abans ho veia com un problema, però crec que m'ha ajudat a veure les coses d'una altra manera. Encara allà no agradarien meus vídeos. Això segur ».


Vos vaig a pasar uns links dels millors videos , dels que a mi mes m'agraden:
 https://www.youtube.com/watch?v=2So1Doks_p4
https://www.youtube.com/watch?v=YuCUQ5xDH0o
https://www.youtube.com/channel/UCXazgXDIYyWH-yXLAkcrFxw
https://www.youtube.com/channel/UCXazgXDIYyWH-yXLAkcrFxw
https://www.youtube.com/channel/UCXazgXDIYyWH-yXLAkcrFxw

Doncs  amb açò us deixi , espere que us haja agradat , fins la pròxima!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada